Uppdatering!

Tänkte att jag skulle uppdatera lite om sista dagarna då jag inte hade Lappie vid min sida.

Fredag den 27:e mars:

Som sagt så var familjen iväg till Wagrain och åkte skidor.

      

   

Martin och Margret åkte som sagt till sjukhuset för att kolla upp Martins revben. Men är inget brutet.

Marjolein och jag tråcklade oss hem med bussar.
Väl hemma svirade vi om till finkostymen för "sista middagen" ute med familjen.
Ostfondue på Bellevue Alm.
Resturangen ligger uppe på Bad Gastein berget så man får parkera nere och ta enstolslift upp till resturangen :)
Det är också därifrån Rodel banan i Bad Gastein går ifrån.



Små brödbitar som man sätter som på ett grillspätt och doppar ner i den smälta osten.
Till det äter man sallad från en salladsbuffé.
Mums!

    



Efter middagen åkte vi hem, myste lite hos Margret och Martin (de bor i en tvåa på hotellet) innan det var dags för Marjolein att packa klart sin väska.


Lördag den 28:e Mars:

Marjolein hade valt att åka till flyplasten med buss/tåg såå...
Klockan ringde kl. 05.00.
Taxin skulle ta oss kl 05.30 från Hotellet till stationen.
06.00 bussen kom, åkte till Lend, byte till tåg till Salzburg bahnhof, byte till buss till flyplatsen.
Ca 08.45 - Framme på flyplatsen.

Var tungt då hon åkte! Hua!

Jag tog bussen till Europark, shoppingcentret där vi varit förut.
Strosade runt lite. Tog en glass i solen - 15 grader varmt och solsken.
Åkte sen bussen tillbaka in till centrum och strosade på lite där innan jag tog tåget hem igen kl 16.00.
Hade trots att Marjolein åkte en riktigt mysig dag för mig själv...

Väl hemma åt jag middag med Martin och Margret.

Söndag den 29:e Mars:

Min sista dag tillbringade jag genom att packa min väska, kika på lite tv, packa väskan bättre, kolla så att allt var med, dubbelkolla runt på hotellet osv.
Riktigt lugnt!
Men skönt att göra det i god tid och slippa stressa. Har ju trots allt varit mitt hem i tre månader.
Åt middag med M&M innan jag la mig.

Hade inga problem att somna trots att jag hade MIN stora dag framför mig.




Kommentarer
Postat av: Bad Gastein

Bra berättat, på www.skigastein.se kan man läsa mer om Bellevue Alm och Bad Gastein!

2010-01-13 @ 15:54:09
URL: http://www.skigastein.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0