Men hur blir det med datorn då?

Är inställd på att ta med mig datorn då jag åker.
Känns skönt att kunna lägga in alla bilder i datorn. Och kunna lyssna på musik och så...
Och kunna blogga också =)
Finns säkert dator att låna och även internet caféer men skönt att ha med min egna.

Jag har trådlöst internet nu. Men inte mobilt.
Jag är inte så haj på det här så jag behöver verkligen hjälp!

Räcker det med att det finns trådlöst internet där jag ska bo?
Eller måste jag skaffa ett abonnemang där nere?...känns drygt!
Nån som vet hur den här djungeln fungerar?

Vill ju inte att det ska kosta skjortan.

Behöver alla tips jag kan få...

Kommentarer
Postat av: Anki

Nu kände jag ju mig så klart manad att svara. Datanörd som jag är..;)



Finns det trådlöst internet där du bor så klarar du dig på det. Förutsatt att de som har det ger dig sitt lösenord eller inte har det lösenordsskyddat.



Mobilt bredband tycker jag INTE att du ska skaffa i Sverige och ta med dig, det innebär en räkning som du inte vill se...skyhög med andra ord...



Skulle det inte finnas trådlöst som du kan koppla upp dig på där så är mitt förslag att du löser uppkopplingsfrågan på plats.. Det blir det billigaste alternativet.



Dock skulle jag ju kunna tänka mig att de du jobbar åt har bredband så jag tycker du ska höra med dem innan du åker ner...



Hoppas det blev lite klarare, men som sagt hör med dem så kan jag hjälpa dig när du vet om de har trådlöst eller inte..:)

2008-12-07 @ 10:59:58
URL: http://anki85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0