Ich haise Sara

Ich haise Sara und ich bin Schwedin...

I och med att det förra hotellet lade så stor vikt på tyskan så tänkte jag att det kunde vara lättare att lära sig om man hade någon som lärde mig och inte bara en "Tyska på resan"-bok.
Även fast det "nya" hotellet inte har samma krav på tyskan så vill jag ändå lära mig.
Så jag har tagit kontakt med en supertrevlig tysk tjej som bor i Bollnäs men som kommer från Tyskland.

Vi träffas någon gång i veckan och nu har jag precis varit där :)

Det gick riktigt bra idag!

Hon frågade mig om hotellet osv...och jag svarade...på tyska så klart!
Jag har börjat se uppbyggnaden av meningarna. Men det är mycket som är svårt och mycket kvar att lära...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0